فیس ایدی آیفون با نسخه iOS 15.7.1 مشکل دارد

مشکل فیس آیدی در آیفون با نصب نسخه iOS 15.7.1 Release Candidate

برخی از کاربران آیفون‌های اپل در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که پس از دانلود و دریافت نسخه iOS 15.7.1 Release Candidate که چند روز قبل منتشر شد، متوجه بروز اختلال در فیس آیدی دستگاه خود شدند.

در این گزارش‌ها که در پلتفرم ردیت (Reddit) منتشر شده، دارندگان گوشی‌های آیفون 12 پرو، آیفون 12 پرو مکس و آیفون 13 پرو این مشکل را با دریافت به‌روزرسانی مذکور مشاهده کردند.

یکی از این کاربران می‌گوید هنگامی‌که قصد ریست کردن فیس آیدی در گوشی آیفون خود را داشت، با پیام خطای Face ID Is Not Available مواجه شدند که این قابلیت امنتی برای آنلاک کردن دستگاه را کاملا غیرقابل استفاده می‌کرد.

کاربر دیگر نیز که همین مشکل را تجربه کرده بود به کاربران توصیه کرد که در دانلود نسخه iOS 15.7.1 Release Candidate عجله نکنند. بنابر گزارش برخی منابع خبری، نسخه‌های Release Candidate اغلب به عنوان نسخه‌های نهایی عرضه می‌شوند اما به نظر می‌رسد که این نسخه، اختلال در عملکرد فیس آیدی را به دنبال دارد.

به هر روی، تعدادی از کاربران که این نسخه را نصب و مشکل مذکور مشاهده کردند، ‌می‌گویند که ‌می‌توان با دانلود و نصب آی او اس 16، ‌می‌توان اختلال در فیس آیدی را برطرف کرد. اینکه چرا کاربران مستقیما به سراغ جدیدترین نسخه از سیستم عامل موبایل اپل نرفته‌اند به مشکلاتی بر‌می‌گردد که کاربران با دانلود این نسخه، آنها را گزارش داده‌اند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آی او اس 16، لرزش دوربین بود. در ماه سپتامبر، دارندگان گوشی‌های آیفون 14 پرو با انتشار ویدیوهایی از نحوه عملکرد عجیب دوربین دستگاه خود در هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث منتشر کردند. حرکات ماژول دوربین به قدری زیادی بود که بر کیفیت ویدیوهای ضبط‌شده تاثیر منفی برجای ‌می‌گذاشت.

با انتشار این گزارش‌ها، اپل نسخه آی او اس 16.0.2 را عرضه کرد که این مشکل با نصب آپدیت مذکور برطرف ‌می‌شد. با این حال، مشکلات در سایر بخش‌ها همانند فیس تایم و آی‌مسیج همچنان وجود داشت.

اگرچه این مشکلات نیز برطرف شدند اما بسیاری از کاربران منتظر عرضه نسخه‌ای هستند که با نصب آن، این مشکلات را روی گوشی خود مشاهده نکنند. از طرفی دیگر، بحث پشتیبانی و یا سازگاری نیز مطرح است؛ بسیاری از آیفون‌ها با آی او اس 16 سازگار نیستند که از جمله آنها ‌می‌توان به آیفون SE نسل اول، آیفون اس اس و یا آیفون 6 اس پلاس اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یونترنت
یونی گیفت
اکانت
فروشنده شو
تماس با ما