یکی از بخش های جدید کال آو دیوتی وارزون ۲ حالت DMZ

بازی وارزون (Warzone) یکی از عناوین به شدت موفق از مجموعه ندای وظیفه (Call of Duty) است. این بازی رایگان بوده و در سبک بتل رویال است. وارزون در اوایل پاندمی عرضه شد و توانست کاربران زیادی را به خود جذب کند. حال نوبت به شماره ۲ این بازی رسیده است. وارزون ۲ چندی پیش عرضه شد و توانست رضایت کاربران و منتقدان را جلب کند. از طرفی کاربران فعال زیادی داشته و نشان داده که یک دنباله بسیار خوب برای سری وارزون است.

شرکت سازنده وارزون ۲، اینفینیتی وارد (Infinity Ward)، در این مدت تلاش زیادی کرده تا این بازی در بهترین حالت خود باشد. به همین دلیل امکانات زیادی به آن اضافه کرده و یکی از موارد افزوده شده، حالت DMZ است. البته DMZ بیشتر حالت آزمایشی و بتا داشته و هنوز کامل نشده است. برای مثال کاربران گفته‌اند که هر از چندگاهی بازی یک کرش کامل کرده که باعث می‌شود تمام دستاورد کاربران از بین برود.

بحث اصلی این است که وارزون ۲ و حالت DMZ به شما این اطمینان خاطر را می‌دهند که قرار است از بازی لذت ببرید. چیزی که این موضوع را بهتر می‌کند رایگان بودن کامل این بازی بوده که باعث می‌شود کاربران از بسیاری از اشتباهات آن بگذرند. اینکه شما وارد نقشه المزرع (Al Mazrah) شده و با تعداد زیادی از کاربران دیگر به رقابت بپردازید، حس خوبی را به شما انتقال خواهد داد.

نقشه المزرع یکی از پرمحتواترین نقشه‌های مجموعه ندای وظیفه است.

حالت DMZ چیست؟

حالت DMZ در اصل یک حالت چند نفره دوام آوری است. از طرفی به شکل جلسه‌ای (Session Based) هم هست. حالت DMZ بسیار خاص است. به حدی که در هیچ عنوان مشهور شوتر دیگری دیده نشده و آخرین عنوانی که از این حالت استفاده کرد بازی فرار از تارکو (Escape From Tarkov) بود. فرار از تارکو یکی از بازی‌های بسیار تاکتیکی و دشوار بود.

یک بازی چند نفره، دوام آوری و جلسه‌ای به این حالت است که بازیکنان علیه یکدیگر و علیه هوش مصنوعی بازی‌ خواهند کرد. این حالت دارای مأموریت‌های بسیار خاص بوده که باعث می‌شود تنوع زیادی داشته باشد. برای مثال شما باید یک کاربر دیگر را از بین ببرید یا اینکه یک درب خاص را باز کنید یا موارد دیگر از این دسته که باعث می‌شوند شما در کنار مبارزه به دنبال تکمیل مأموریت‌ها هم باشید.

در بازی فرار از تارکو زمانی که شما مأموریت‌ها را به اتمام می‌رساندید، دوباره تکرار می‌شدند ولی دشوارتر بودند. در مورد حالت DMZ اینگونه نیست. اتمام مأموریت به معنای بازکردن یک ابزار یا سلاح جدید است. باز شدن این موارد نیز از مکانیسم درخت پیشرفت (Progression Tree) همیشگی ندای وظیفه پیروی می‌کند.

چالش اصلی هر دو عنوان گفته شده این است که اگر هر چیزی این بازی شما را با خطر مواجه کند، شما به طور کامل دستاوردهای خود را از دست خواهید داد. برای مثال اگر شما یک سلاح خاص را بدست آوردید و ناگهان اینترنتتان قطع شد، برای چالش بعدی دوباره باید تلاش کنید آن را پیدا کرده یا از آن ناامید شوید.

تفاوت DMZ با عناوین دیگر

همانطور که گفتیم فرار از تارکو یک بازی تاکتیکی و دشوار است. به همین دلیل دشمنان بسیار واقعی و غیر قابل پیشبینی حرکت می‌کنند. از طرفی سلاح‌های بازی نیز بسیار پیچیده بوده و در دنیای واقعی نیز این سلاح‌ها وجود دارند. برای مثال شما می‌توانید از دوربین‌های حرارتی استفاده کنید یا اینکه یک سری گلوله‌های خاص بخرید. از طرفی سیستم‌های حمایتی و موارد دیگر در بازی باعث شدند تا فرار از تارکو برای همه نباشد.

DMZ این محدودیت‌ها را از بین برده است. به این معنا که دیگر برای کاربر مهم نیست که از چه ابزار جانبی‌ای برای سلاح خود استفاده کرده و به راحتی می‌تواند وارد بازی شود. نکته مثبت هم اینجاست که شما تقریباً به تمام سلاح‌های بازی جنگاوری مدرن ۲ (Modern Warfare 2) که در این بازی هم وجود دارند، دسترسی خواهید داشت. به همین دلیل ابزار و وسایل این بازی کم نیستند. همینطور اینکه اگر شما در بازی بمیرید دست آورد خود را برای ۲ ساعت از دست خواهید داد. پس از آن سلاح به شما بازگردانده می‌شود.

اگر شما سلاح‌های اصلی خود را از دست دهید، به Contraband دسترسی خواهید داشت. اکثراً این موارد را می‌توان از کامل کردن مأموریت‌های مختلف بدست آورد. در انتها هم اگر هیچ سلاحی نداشتید، بازی به صورت رندوم یک شاتگان (Shotgun) یا پیستول (Pistol) در اختیار شما قرار خواهد داد.

یکی از موارد دیگر که باعث شده DMZ متفاوت باشد، سیستم شانسی‌ای است که در بازی وجود دارد. برای مثال زره شما می‌تواند یک تیر را دریافت کند قبل از اینکه جان شما کاهش پیدا کند. حال شما می‌توانید با گشتن در بازی و پیدا کردن صندوق‌های مختلف، این زره را ارتقاء دهید. زمانی که بمیرید، توان این زره به یک تیر کاهش پیدا کرده و به همین دلیل دوباره باید به گشت و گذار بپردازید.

همه موارد گفته شده به روند سریع بازی اضافه می‌شود. به این شکل که نیازی نیست شما مدت زیادی برای یافتن یک صندوق صبر کنید. به طور کلی برای اینکه ابزار و وسایل مورد نیاز پیدا کنید و کرکتر خود و تیم را قوی کنید، نیاز به دو یا سه دور بازی دارید. این مدت زمان برای گرم شدن شما نیز کافی بوده و تیمتان را برای حمله‌های بعدی آماده می‌کند. از طرفی اگر از بازی خارج شوید این ابزار برای شما باقی می‌مانند. به همین دلیل می‌توانید خود را قوی‌تر کرده و فردای آن روز به همراه دوستان به بازی با تمامی ابزار مورد نیاز بازی کنید.

این موضوع مشکل اصلی عناوین سرویس آنلاین را حل می‌کند. در اصل این عناوین تعهد زیادی به زمان کاربر نداشته و یک بازیکن باید ساعت‌ها برای یافتن موارد مختلف بگردد. به همین دلیل یک دور بازی بسیار طول کشیده و اکثراً خسته کننده می‌شود. در مورد DMZ این موضوع صادق نیست. شما می‌توانید در کمتر از نیم ساعت، وارد بازی شده، از آن لذت ببرید، موارد مختلف را جمع کرده و خارج شوید. به همین دلیل چندان وقت گیر نبوده و از طرفی تجربه بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تلاش اینفینیتی وارد برای جذاب کردن وارزون ۲

اینفینیتی وارد تمام تلاش خود را کرده تا حالت DMZ بسیار جذاب باشد. به همین دلیل در نقشه نیز تغییراتی ایجاد کرده است. برای مثال در ابتدا بازی شما می‌توانید مکان مأموریت‌ها را ببینید. به همین دلیل بازیکنان می‌دانند که باید به کدام سمت حرکت کرده و به همین دلیل در مسیر نیز باهم رقابت می‌کنند. همینطور اینکه در قسمت نقشه، بخش مأموریت‌ها وجود داشته که با انجام آن‌ها مشخص می‌کنند که شما کار را انجام داده‌اید.

روی نقشه نیز مأموریت‌های جداگانه که مناسب سبک‌های مختلف بازی است، وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید انتخاب کنید که با بازیکنان دیگر مبارزه کرده یا یک چالش گروگان‌گیری را حل کنید. در اصل تنوع در این نقشه بسیار زیاد بوده که باعث شده حالت DMZ در عین گستردگی، جذاب هم باشد.

قوانین بازی به زمان شما احترام می‌گذارند، از طرفی برای افرادی که باهم بازی می‌کنند نیز پاداش خوبی در نظر گرفته است. از طرفی پاداش‌های شخصی نیز میان افراد تیم پخش خواهد شد. برای مثال اگر شما ۵ نارنجک را با خود برگردانده و دوستتان ۳ نارنجک آورده باشد، پاداش ۸ نارنجک برای کل تیم حساب می‌شود. با این کار کاربران بیشتری جذب بازی شده و در نتیجه وارزون ۲ نیز پیشرفت می‌کند.

حالت DMZ آنقدر عمیق و دقیق طراحی شده که به کاربر اجازه می‌دهد تا با سرعت خود در بازی پیش برود. به نوعی هر لایه از بازی دارای محتوای خوب و لذت بخشی بوده و کاربر به هیچ عنوان از تجربه آن خسته نخواهد شد. از طرفی در صورت از دست دادن دستاوردهای خود نیز ناامید نمی‌شود. به دلیل اینکه به سرعت می‌تواند همه را بازگرداند.

تمرکز روی تجربه خوب تیمی

یکی از شاخصه‌های مهم عناوین سرویس آنلاین این است که یک تجربه خوب آنلاین را به کاربران ارائه دهند. به همین دلیل وارزون ۲ نیز روی این موضوع تمرکز خوبی داشته است. سیستم مکالمه در این بازی طراحی خوبی داشته و ترکیبی از چت صوتی و نوشتاری است. شما می‌توانید گزینه‌های از پیش تعیین شده را انتخاب کرده و با استفاده از آن‌ها اعمال مختلف را انجام دهید.

به دلیل اینکه گفت و گو میان همه تیم‌ها آزاد است، شما با افراد زیادی آشنا می‌شوید. پس می‌توانید با افراد دیگر گفت و گو کرده، بحث کنید و حتی دوست پیدا کنید. از طرفی می‌توانید با یک تیم متحد شده و افراد دیگر را نابود کنید. اینکه در ادامه با یاران خود چه خواهید کرد، به خودتان بستگی دارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قوانین دیدگاه