پایان خط آخرین کوپه جذاب BMW سری 8

()

پس از توقف تولید خودروهای مشهوری نظیر نیسان ماکسیما یا گلف سه درب، حالا به نظر می رسد که نسل جدید ب ام و سری 8 با وجود تمام جذابیت‌های ظاهری و فنی، از لحاظ فروش اوضاع خوبی ندارد. مسلما هیچ شرکتی نمی‌خواهد سرمایه‌های خود را صرف تولید محصولی کند که با استقبال مناسبی در بازار روبرو نیست. با توجه به این وضعیت، حالا باواریایی‌ها تصمیم گرفته‌اند عرضه نسخه کوپه و کابریو (سقف بازشونده) از سری 8 را متوقف کنند. نکته عجیب آنکه این مدل از بی ام و (سری هشت) آخرین کوپه این کمپانی است که از گزند طراحی های عجیب و غریب این شرکت به دور مانده و همچنان با ظاهر جذاب و سنتی خودروهای این شرکت عرضه می شود، اما با این وجود هم مشتریان چندان روی خوشی به این خودرو نشان نداده اند.

نسخه کوپه از ب ام و سری 8

بر اساس گزارش وبسایت BMWBLOG، ب ام و سری 8 کابریو تا سال 2025 تولید خواهد شد. این وبسایت ادعا می‌کند کمپانی آلمانی تا موعد مذکور، از تنوع سری 8 خواهد کاست. از بین نسخه‌های مختلف، شانس ادامه حیات برای نسخه گرن کوپه (مدل چهار درب) بیشتر از بقیه است و BMWBLOG می‌گوید این نسخه در آینده با پیشرانه تمام الکتریکی وارد بازار خواهد شد.

نسخه گرن کوپه از ب ام و سری 8

ب ام و سری 8 گرن کوپه تنها با موتور برقی عرضه می شود

نسل بعدی ب ام و سری 8 گرن کوپه حامل کد G77 است. در این نسل خبری از نسخه بنزینی و دیزلی نخواهد بود و فقط با پیشرانه برقی به فروش می‌رسد. BMWBLOG پیش‌بینی می‌کند تولید این نسل از سری 8 گرن کوپه حوالی سال 2026 آغاز شود. این وبسایت مدعی است باواریایی‌ها در تولید سری 8 گرن کوپه جدید از پلتفرم موسوم به CLAR استفاده خواهند کرد. در این پلتفرم انتقال قدرت به محور عقب در اولویت است و شماری از مدل‌های فعلی ب ام و از آن بهره‌مند هستند.

با آنکه این خودرو نام سری 8 را روی خود دارد، اما نسخه الکتریکی آن شکاف موجود بین دو مدل i5 و i7 را پر خواهد کرد. بد نیست اشاره کنیم i5 یا همان نسخه برقی سری 5 سال آینده رونمایی خواهد شد.

شاید بدانید ب ام و پلتفرم اختصاصی Neue Klasse (به معنای کلاس جدید) را برای مدل‌های الکتریکی طراحی می‌کند. با وجود این کمپانی پرطرفدار آلمانی اعتقاد دارد استفاده از آن در ساخت سری 8 برقی کمی زود است. همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، اولین مدل مبتنی بر پلتفرم کلاس جدید در سال 2025 معرفی خواهد شد. این مدل به احتمال زیاد نسخه برقی سری 3 خواهد بود و یک شاسی‌بلند هم‌رده آن را همراهی خواهد کرد.

آنطور که شواهد و قرائن نشان می‌دهد، ب ام و از دو پلتفرم Neue Klasse و CLAR چند سال بطور همزمان استفاده خواهد کرد. اما آنچه که مسلم است اینست پلتفرم CLAR بالاخره از چرخه حذف خواهد شد.

فروش نسل بعدی سری 8 فقط با پیشرانه الکتریکی، یک حرکت جسورانه همراه با ریسک است. زیرا هنوز شمار زیادی از مشتریان نسبت به خرید خودروهای برقی مردد هستند و آمادگی پذیرش آنها را ندارند. شایان ذکر است مدیران ب ام و همواره تاکید کرده‌اند حذف موتورهای درون‌سوز نباید با عجله و ناگهانی باشد، چرا که هنوز زیرساخت‌های لازم به اندازه کافی فراهم نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

با کلیک روی ستاره‌ها به پست امتیاز دهید.

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یونترنت
جم یونترنت
اکانت
فروشنده شو
تماس با ما