هوندا آکورد ۲۰۲۳ معرفی شد؛ رقیبی برای تویوتا کمری

به‌روزرسانی و ایجاد تغییرات در یک محصول موفق همواره پروژه بسیار ریسکی در صنعت خودروسازی بوده و بدون شک می‌توان هوندا آکورد را یکی از معدود خودروهای موفق جهان قلمداد کرد. در بخش سدان‌های سایز متوسط، هوندا آکورد همیشه پس از تویوتا کمری در جایگاه دوم فروش قرار داشته و همواره نام آن در لیست ۲۰ خودروی پرفروش دنیا دیده می‌شود. اکنون اما هوندا نسل یازدهم آکورد یعنی مدل ۲۰۲۳ را معرفی کرده که به لطف طراحی زیباتر، پیشرانه هیبریدی قدرتمندتر و فناوری‌های بسیار پیشرفته‌تر حرف‌های بسیار زیادی همانند نسل قبلی خود برای زدن خواهد داشت.

هوندا آکورد ۲۰۲۳ در شش تریم LX ،EX، اسپرت، EX-L، اسپرت-L و تورینگ روانه‌ی بازار خواهد شد. البته باید اشاره کنیم که به جز دو تریم اول، سایر تریم‌ها از پیشرانه‌ی هیبریدی بهره می‌برند. برای مدل ۲۰۲۳ آکورد، غول خودروساز ژاپنی دیگر از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ ۲۵۲ اسب بخاری استفاده نکرده است. به جای آن، آکورد ۲۰۲۳ مجهز به یک پیشرانه‌ی هیبریدی است که می‌تواند ۲۰۴ اسب بخار قدرت تولید کند و نسبت به پیشرانه‌ی ۲۱۲ اسب بخاری نسل قبلی کمی ضعیف‌تر شده است.

این موتور هیبریدی متشکل از پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی چهار سیلندر و دو موتور برقی بوده که نسل چهارم پیشرانه هیبریدی هوندا به شمار می‌رود. اکنون اما موتور بنزینی جدیدی برای این خودرو در نظر گرفته شده و موتورهای برقی نیز به صورت کنار هم تعبیه شده‌اند. اگرچه نیروی تولیدی این سیستم هیبریدی کمی نسبت به نسل قبل کاهش یافته، اما حداکثر گشتاور تولیدی آن از ۳۱۵ به ۳۳۵ نیوتن‌متر افزایش داشته است.

هوندا بر این باور است که این پیشرانه هیبریدی می‌تواند تجربه‌ی رانندگی لذت‌بخش‌تری را به مشتریانش ارائه دهد. این شرکت همچنین انتظار دارد که نیمی از مشتریان آکورد ۲۰۲۳، پیشرانه هیبریدی این خودروی جدید را سفارش دهند. در این صورت، نصف دیگر مدل‌های هوندا آکورد ۲۰۲۳ از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ محبوب نسل قبل بهره خواهند برد. این موتور همچنان ۱۹۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به جهت بهبود عملکرد، به‌روزرسانی‌هایی روی آن صورت گرفته است.

قدرت تولید شده‌ی این موتور به لطف گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. محصول جدید هوندا مجهز به یک سیستم تعلیق متفاوت و بازطراحی شده با کمک فنرها و بلبرینگ‌های جدیدی در اکسل جلو است. این خودرو همچنین از شاسی قدرتمندتر و ستون‌های مقاوم‌تر برای بدنه و میل موجگیرهای جدید بهره می‌برد. هوندا پیش‌ از این نیز برخی تصاویر آکورد ۲۰۲۳ را منتشر کرده بود، اما اکنون نمای کلی و جزئیات ظاهری بیشتری از آن ارائه شده است.

این شرکت خودروساز ژاپنی از رویکرد محافظ‌کارانه‌ای در طراحی این خودرو بهره برده و تلاش کرده تا استخوان‌بندی نسل جدید سیویک را در برادر بزرگ‌تر آن یعنی آکورد نیز اعمال کند. به لطف این رویکرد، چراغ‌های باریک به همراه یک جلوپنجره کوچکتر نسب به نسل قبلی در پروفیل جلوی این خودرو تعبیه شده است. خطوط بسیار زیبایی نیز روی بدنه‌ی این خودرو به چشم می‌خورد که به سمت عقب کشیده شده‌اند.

ابعاد هوندا آکورد ۲۰۲۳ در طول و عرض به ترتیب ۷ و ۱ سانتی‌متر افزایش یافته است. همچنین این خودرو از رینگ‌های ۱۷ اینچی به صورت استاندارد بهره می‌برد که مشتریان در صورت تمایل می‌توانند رینگ‌های ۱۹ اینچی را برای آن سفارش دهند. جلوپنجره شش ضلعی این خودرو از طراحی با لبه‌های بسیار تیز بهره می‌برد و چراغ‌های LED دی‌لایت نیز در بخش بالایی چراغ‌های اصلی این سدان ژاپنی جای خوش کرده‌اند.

کابین نسل یازدهم آکورد، شباهت‌های بسیار بیشتری به کابین سیویک دارد و از بارزترین آن می‌توان به مش‌بندی فلزی سرتاسر داشبورد اشاره کرد. نمایشگر تریم استاندارد آکورد ۲۰۲۳، یک صفحه‌نمایش ۷ اینچی است، اما در تریم‌های لوکس‌تر این خودرو نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی در میان داشبورد نصب شده است. همه‌ی تریم‌های این خودرو نیز از صفحه پشت آمپر ۱۰.۲ اینچی بهره می‌برند.

هوندا جدیدترین نسخه از سیستم ایمنی و کمکی راننده شرکت خود را برای این خودرو در نظر گرفته و همچنین ایربگ‌های جدیدی را نیز برای سرنشینان صندلی جلو نصب کرده است. علاوه بر این‌ها، این خودرو برای اولین بار از ایربگ زانویی راننده و ایربگ جانبی سرنشین‌های عقب بهره می‌برد. آکورد ۲۰۲۳ به قابلیت آپدیت نرم­‌افزاری از راه دور نیز مجهز شده است، این درحالی‌ است که تریم تورینگ آن به صورت استاندارد با نرم‌­افزارهای گوگل و دستیار صوتی ساخت این شرکت عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *