منتشر شدن اطلاعات جدیدی از بازسازی رزیدنت اویل ۴

به تازگی مجموعه‌ای از اطلاعات جدید از بازسازی رزیدنت اویل ۴ نظیر ماموریت‌های فرعی، مبارزه با استفاده از چاقو و غیره منتشر شده است.

همانطور که ذکر شد یکی از تغییرات جدید رزیدنت اویل ۴ ماموریت‌های فرعی است که به شکل علامت‌های آبی رنگی در اطراف هر منطقه دیده می‌شوند. این ماموریت‌ها شامل مواردی نظیر تحویل لاشه‌ی سه مار، ردیابی و کشتن یک سگ آلوده و مدالیون آبی از بازی اصلی می‌شوند. بازیکنان پس از تکمیل هر یک از ماموریت‌های جانبی توسط بازرگان درون بازی پاداش دریافت می‌کنند.

از طرفی بخش‌هایی که در آن بازیکنان باید اشلی را همراهی کنند نیز دچار تغییراتی شده است. بازیکنان حالا می‌توانند با فشردن دکمه‌ی R3 به اشلی بگویند که نزدیک آن‌ها بماند یا از آن‌ها فاصله بگیرد. هرچند او همیشه بازیکن را دنبال می‌کند. طبق گفته‌ی کارگردان کازونوری کادوی (Kazunori Kadoi)، این قابلیت برای این به بازی اضافه شده که بازیکنان او را در گوشه‌ای امن به صروت بی حرکت رها نکنند. موردی که اغلب در نسخه‌ی اصلی اتفاق می‌افتاد. اشلی همچنین دیگر نوار سلامتی نخواهد داشت و در عوض زمانی که آسیب زیادی به او وارد شود، به زمین می‌افتد. در این موقعیت بازیکنان باید با نگه داشتن یک دکمه او را احیا کنند، اما اگر در این میان دوباره ضربه بخورد، می‌میرد.

بازی همچنین دارای پازل‌های دو نفره‌ی بیشتری خواهد بود که برای مفیدتر کردن حضور اشلی طراحی شده‌اند. به عنوان مثال در بخش‌هایی می‌توان به او کمک کرد تا روی یک سکو رفته و نردبان را پایین بیاورد یا از طریق فضایی کوچک وارد شده و قفل دری را از طرف دیگر باز کند. خارج از بخش‌های مربوط اشلی، طبق اطلاعات جدید به نظر می‌رسد که یکی از اهداف اصلی کپکام این بوده که سعی کند تا بخش‌های QTE متعددی که در بازی اصلی وجود داشت را حذف کرده و مکانیک‌هایی را جایگزین کند که با گیم‌پلی مدرن بازسازی سازگارتر باشند.

یکی از راه‌های انجام این کار، استفاده از چاقو برای فرار از چنگ دشمن به جای فشردن متعدد X است. البته فشردن این دکمه همچنان یک گزینه است. از طرفی بازیکنان می‌توانند از چاقو برای پری کردن حملات دشمنان استفاده کنند، اما به نظر می‌رسد که که چاقوها می‌توانند در طول زمان بشکنند. البته بازیکنان می‌توانند چندین چاقو حمل کنند و دوام و قدرت آن‌ها را از طریق تاجر درون بازی بهبود بخشند. در این میان باید در نظر داشته باشید که پس از شکست دادن یک دشمن، کار او به پایان نرسیده است و باید با یک حرکت او را روی زمین از بین ببرید. در غیر این صورت دشمن ذکر شده دوباره قوی‌تر از قبل زنده می‌شود.

گفتنی است که بازی ظاهرا دارای شش طرح کنترلی مختلف خواهد بود یکی از آن‌ها همان کنترل نسخه‌ی اصلی بازی در سال ۲۰۰۵ خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید بازی قابلیت انتخاب سریع سلاح و جابه‌جایی بین آن‌ها است که با آن بازیکنان می‌توانند تا هشت اسلحه، چاقو و مواد منفجره را انتخاب کرده و به سرعت بین آن‌ها جابجا شوند. جالب است بدانید که لیزری که در بازی اصلی برای هدف‌گیری سلاح از آن استفاده می‌شد نیز اکنون جای خود را به یک گزینه‌ی مدرن‌تر داده است. البته این لیزر در بازی وجود دارد.

بازیکنان همچنین می‌توانند مانند بازسازی‌های نسخه‌ی دوم و سوم رزیدنت اویل، با استفاده از باروت، برای سلاح‌های خود مهمات بسازند. در نهایت یک کمان کراسبوی جدید وجود دارد که بی‌ سر و صدا شلیک می‌کند و تیرهای آن را می‌توان دوباره استفاده کرد. این سلاح برای مخفی‌کاری گزینه‌ی جذابی محسوب می‌شود.

بازسازی رزیدنت اویل ۴ در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۳ (۴ فروردین ۱۴۰۲) برای پلی‌استیشن ۴ و ۵، ایکس‌باکس سری و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یونترنت
جم یونترنت
اکانت
فروشنده شو
تماس با ما