معرفی کانسپت فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس در نمایشگاه SEMA

پس از معرفی دو کانسپت از خودروهای جدید فولکس واگن در نمایشگاه SEMA، این شرکت خودروساز آلمانی از کانسپت بسیار زیبایی به نام جتا GLI پرفورمنس را رونمایی کرده که توانسته نظر علاقه مندان بسیار زیادی را به خود جلب کند. فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس مدل مسابقه‌ای و موتور اسپرت این سدان قدرتمند بوده و با ورود احتمالیش به بازار به تاریخچه غنی فولکس واگن جتا که یک سدان بسیار محبوب بوده، ادای احترام خواهد کرد. این خودروی جدید چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ مشخصات فنی با به‌روزرسانی‌های بسیار خوبی نسبت به مدل استاندارد در اختیار مشتریان و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

از بررسی طراحی کانسپت فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس آغاز کنیم؛ جایی که این خودرو بر پایه پلتفرم جتا GLI اتوبان ۲۰۲۲ توسه یافته است و اکنون افزایش ۲ سانتی‌متری عرض گلیگرهای جلو و عقب روی آن اعمال شده که ظاهری عضلانی‌تر به سدان کوچک داده است. علاوه بر افزایش حجم گلگیرها، فولکس واگن رکاب‌های اسپرت‌تری برای این خودرو در نظر گرفته و همچنین در سپر جلو ورودی‌های هوای بزرگ‌تری طراحی شده که نمای این خودروی جدید را خشن‌تر و جذاب‌تر از مدل استاندارد آن کرده است.

بدنه‌ی این خودرو با رنگ مشکی مات تزئین شده و تم گرافیکی بسیار زیبایی متشکل از طرح‌های شش ضلعی روی آن به چشم می‌خورد. جتا GLI پرفورمنس از رینگ‌های ۲۰ اینچی مونوبلاک Rotiform بهره می‌برد که روی آن‌ها نیز از همان تم گرافیکی بدنه‌ی این خودرو استفاده شده تا جذابیت این خودرو را دوچندان کند. فولکس واگن در زیر کاپوت این خودرو تغییرات بسیار جالبی را اعمال کرده است. مدل استاندارد فولکس واگن جتا GLI مجهز به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ بوده و از پکیج پرفورمنس ریسینگ لاین متشکل از مکش هوای خنک فیبر کربنی، اینترکولر جدید، کیت روغن رسانی جدید با خنک کننده روغن جدید و موارد دیگر بهره می‌برد.

به لطف تغییرات اعمال شده، این پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ قادر است ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این در حالی است که خروجی پیشرانه استاندارد، تنها ۲۲۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است. قدرت تولید شده‌ی این پیشرانه توسط گیربکس شش دنده دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. البته باید اشاره کنیم که این شرکت برای جتا GLI پرفورمنس کیت کلاچ مقاوم‌تر و عملکردی نصب کرده تا بتواند قدرت تولیدی این پیشرانه را تحمل کند.

این خودروساز آلمانی تاکنون هیچ اطلاعاتی را در مورد آمار و ارقام شتاب این خودرو اعلام نکرده، اما انتظار می‌رود که فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس بتواند در عرض حدود ۵ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر سرعت در ساعت برسد. کالیپرهای ترمز شش پیستونه فورج با دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی در اکسل جلوی فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس به ایفای نقش می‌پردازند. این خودرو به سیستم تعلیق کویل اوور اسپرت مجهز شده که فنرهای قابل تنظیم و کوتاه‌تری نسبت به مدل استاندارد دارد. این گروه خودروسازی ادعا کرده که سیستم تعلیق این خودرو نه تنها در پیست عملکرد بسیار خوبی دارد، بلکه برای سواری روزمره نیز بسیار مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *