شرکت ریماک به دلیل عرضه محصول موتور درون‌سوز خود ساخت پروژه بوگاتی را لغو کرد

ریماک تصمیم گرفته تا با لغو پروژه‌های شاسی‌بلند و سوپراسپرت تمام‌برقی بوگاتی، محصول آینده‌اش را با موتور درون‌سوز هیبریدی عرضه کند.

پس از تلفیق سهام بوگاتی و استارتاپ برقی ریماک، بسیاری بر این عقیده بودند که نسل بعدی سوپراسپرت‌های بوگاتی درواقع یک هایپرکار تمام برقی با تکنولوژی ریماک و برند نام‌آشنا و قدرتمند بوگاتی خواهد بود، اما حالا مدیر جوان ریماک تصمیم گرفته است تا با لغو پروژه‌های ساخت شاسی‌بلند و سوپراسپرت تمام برقی بوگاتی، محصول آینده این شرکت را با موتور درون‌سوز هیبریدی کاملاً جدیدی روانه میدان کند. حرکتی که گرچه در بازار فعلی عجیب به‌نظر می‌رسد، اما می‌تواند میراث کهن بوگاتی به‌عنوان سازنده خودروهای بسیار سریع با موتورهای درون‌سوز را از خطر نابودی نجات دهد.

بوگاتی پس از عرضه مدل‌های میسترال و بولاید، به‌طور رسمی با پیشرانه W16 خداحافظی می‌کند. این موتور که اکنون به چهار توربوشارژر مجهز است، در سال 2024 و پس از بیست سال خدمت از شرکت بوگاتی کنار خواهد رفت. نسخه بعدی موتور بوگاتی توسط ریماک ساخته خواهد شد. درواقع این شرکت به‌جای آنکه یک ریماک نورا را با نشان بوگاتی بفروشد، تصمیم دارد تا بوگاتی هیبریدی را از پایه توسعه دهد.

شرکت ریماک به‌دلیل توسعه ابرخودروهای برقی شناخته شده است و حالا یکی از برندهای هلدینگ فولکس واگن محسوب می‌شود که با بوگاتی نیز سهام مشترک دارد. بنابراین قرار است تا موتور بوگاتی هیبریدی توسط ریماک توسعه یابد. این موتور از نوع احتراق داخلی یا درون‌سوز به‌همراه موتور برقی خواهد بود. مدیر و بنیان‌گذار ریماک ادعا می‌کند که در جریان توسعه موتور بوگاتی از قطعات موتورهای پیشین استفاده نخواهد شد و تمامی قطعات آن جدید خواهند بود.

فراری پورسانگ، الهام‌بخش بوگاتی هیبریدی

طرح اولیه پلتفرم و موتور بوگاتی هیبریدی شبیه به فراری پورسانگ بود. این شرکت تصمیم داشت تا یک ابرخودروی الکتریکی بسازد. با‌این‌حال طرح اولیه در مراحل بعدی کنار گذاشته شد و ریماک تولید یک ابرخودروی هیبریدی را پیشنهاد کرد. بنابراین بوگاتی جدید همچنان از المان‌های آشنای گذشته بهره خواهد برد و حداکثر سرعت آن نیز به 400 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بوگاتی طی چند سال اخیر با بحران‌های مختلفی روبه‌رو بوده است، تا حدی که مالک آن یعنی فولکس واگن تصمیم به فروش این برند گرفته بود. با‌این‌حال ادغام بوگاتی و ریماک به ادامه حیات این خودروساز مشهور کمک کرد.

مدیر‌عامل کروات ریماک یعنی Mate Rimac پس از ادغام دو شرکت بوگاتی و ریماک، برنامه‌های این شرکت را تغییر داد. او نخست پروژه توسعه شاسی‌بلند بوگاتی را لغو کرد و تصمیم گرفت تا به‌جای آن روی توسعه یک بوگاتی هیبریدی کار کند. خودروی جدید بوگاتی با پیشرانه هیبریدی سال آینده رونمایی خواهد شد. با‌این‌حال فرایند تحویل میسترال و بولاید تا سال 2024 به طول می‌انجامد، بنابراین محصول جدید بوگاتی احتمالاً در سال 2025 وارد خیابان‌های جهان خواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قوانین دیدگاه