سونیک از همان ابتدا یک خارپشت نبود

به تازگی تصاویری از طرح‌های اولیه‌ی سونیک توسط طراح اصلی آن یعنی نائوتو اوشیما (Naoto Ohshima) منتشر شده که نشان می‌دهد این شخصیت از ابتدا یک خارپشت نبوده است.

گفتنی است که اولین بازی سونیک در سال ۱۹۹۱ به عنوان نماینده‌ی کمپانی سگا برای رقابت با ستاره‌ی نینتندو یعنی ماریو، منتشر شد. از آن زمان و پس از گذشت بیش از ۳۰ سال، این شخصیت محبوبیت زیادی در صنعت بازی‌های ویدیویی پیدا کرده و در بیش از ۷۰ بازی روی پلتفرم های مختلف ظاهر شده است.. این شخصیت همچنین با دو فیلم پرفروش به صنعت فیلم نیز نفوذ کرده است.

در حالی که سونیک به‌عنوان یک شخصیت، طراحی‌های مختلفی را به خود دیده اما او همیشه به عنوان یک جوجه تیغی شناخته شده است. با این حال، توییت‌ اخیر طراح اصلی آن ممکن است منشا این شخصیت را برای طرفداران بیشتر روشن کند. همانطور که اوشیما در توییت اخسر خود توضیح داده، او ابتدا طرح‌هایی را در رابطه با یک بازی اکشن درباره‌ی برادران دوقلویی با موهایی سیخ مانند که از دنیای رویاها در برابر رئیس دنیای کابوس با نام سیزده محافظت می‌کنند، کشیده است. ایده‌ای که بعدا به سونیک تبدیل شد. در این طرح‌ها همچنین برخی از دشمنان سونیک در کنار عشق اصلی او یعنی مدونا نیز حضور دارند.

اوشیما در مورد طرح اولیه‌ی سونیک می‌گوید:

ابتدا من یک طرح اولیه تهیه کرده، از شرکت تاییدیه می‌گیرم و سپس پروژه شروع می‌شود. طرح اولیه در آن زمان اثری با نام Twin Stars بود. با این حال، فقط روی نقشه‌ها، حلقه‌ها و مراحل کار انجام شده بود. پس از شروع پروژه، به شخصیت‌های مختلفی فکر کردم.

همچنین وقتی از اوشیما در مورد شایعه‌ای پرسیده شد که حول محور حضور سونیک در یک دنیای رویایی الهام گرفته از آلیس در سرزمین عجایب با هیولاهای عجیب و غریب به جای ربات‌ها و حیوانات بامزه می‌چرخد، اوشیما پاسخ داد که این ایده‌ای بوده که به تنهایی به ذهنش رسیده است و پس از ایجاد تیم، ایده‌ی ذکر شده به سونیک فعلی تکامل یافته است.

در حالی که اغلب از یوجی ناکا (Yuji Naka) به عنوان خالق سونیک یاد می‌شود، او مسئول گیم‌پلی بازی نخست بود و در واقع اوشیما هنرمندی بود که شخصیت سونیک را طراحی کرد. اوشیما تا سال ۱۹۹۸ روی تعدادی از بازی‌های سونیک کار کرد و اخیرا به عنوان تهیه‌کننده و طراح شخصیت بازی در ساخت بازی Balan Wonderworld ایفای نقش کرده است.

در هر صورت با توجه به موفقیت بازی جدید سونیک یعنی Sonic Frontiers در بازار، جالب است ببینیم که چگونه قهرمان این سری از پسری با موهایی آبی و سیخ مانند به یکی از شناخته‌شده‌ترین نمادهای صنعت بازی تبدیل شده است. هرچند چیزی که مشخص محسوب می‌شود این است که مضمون کلی طرح اولیه حفظ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یونترنت
جم یونترنت
اکانت
فروشنده شو
تماس با ما