رونمایی از لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا

لامبورگینی با رونمایی غیرمنتظره از دو محصول جدید طرفداران خود را غافلگیر کرد! این دو خودرو اینوِسیبل (Invencible) و اوتنتیکا (Autentica) نام دارند و فقط و فقط یک دستگاه از آنها روی کره خاکی موجود خواهد بود. سنتآگاتاییها این دو سوپراتومبیل جدید را بر مبنای اونتادور توسعه دادهاند، بههمین خاطر میتوان آنها را آخرین محصولات لامبورگینی با موتور V12 غیرهیبریدی دانست.
دو خودروی خاص به سفارش دو مشتری خاص
بدنه لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا تمامأ از فیبرکربن است. این مدلها توسط بخش Centro Stile و به سفارش دو مشتری خاص کمپانی طراحی و تولید شدهاند. نکته جالب اینکه در تمامی فرایندها، طراحان نظرات و سلیقههای هر دو مالک را لحاظ کردهاند. در رابطه با هویت این دو مشتری و قیمت خودروها اطلاعاتی در دست نیست، اما طبیعتأ نباید انتظار رقمی مشابه با اونتادور داشت!
محصولات جدید لامبورگینی از نظر فرم اتاق با هم متفاوت هستند. همانطور که در تصاویر میتوانید مشاهده نمایید، اینونسیبل یک خودروی کوپه با سقف ثابت فلزی است. اما اوتنتیکا یک خودروی رودستر محسوب میشود. با آنکه این دو مدل بر اساس اونتادور تولید شدهاند، ولی از نظر طراحی تفاوتهای زیادی با آن دارند.
مسافرانی از فضا
لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا گویی به یک کهکشان دیگر تعلق دارند! از نظر طرامی میتوان این دو خودرو را عصارهای از چند مدل تولید محدود لامبورگینی دانست. به عبارت دقیقتر این دو خودرو، وارث ویژگیهایی از سستو المنتو، رونتون، وننو و اسنزا SCV12 هستند. برای مثال فرم چراغهای اصلی و دماغه بهوضوح وننو را در ذهن تداعی میکنند. شکل کاپوت و شکافهای حجیم آن هم یادآور هیولای مخصوص پیست اسنزا SCV12 است.
ارتباط ژنتیکی لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا با اونتادور در فرم کابین و نسبتهای بدنه ملموس است! در نمای جانبی شکافهای این دو مدل، خیلی بزرگتر هستند و درها نیز ساختار عضلانیتری دارند. گلگیرهای زیبا و خوشفرم هم به کونتاش یا کانتاش جدید اشاره میکنند. مکمل جذابیتهای اینونسیبل و اوتنتیکا در نمای جانبی رینگهای اختصاصی هستند که شبیه شبکه تارهای یک عنکبوت دیده میشوند. این رینگها همانند خودروهای مسابقهای با یک قفل مرکزی به توپی متصل هستند.

اوتنتیکا یعنی اصیل و قابل اعتماد
در نمای عقب، لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا طراحی فضایی خود را بیشتر به رخ میکشند. چراغهای LED موجود در این بخش متشکل از سه جزیره ششضلعی در طرفین هستند. این سبک از طراحی روی پوشش موتور نیز وجود دارد و سه خروجی اگزوز اینکونلی در قسمت میانی سپر، ساختاری مشابه دارند. مثل سایر مدلهایی که با محوریت رانندگی در پیست ساخته شدهاند، پشت لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا نیز پر است از شکافهای متعدد؛ دیفیوزر ابعاد خیلی بزرگی دارد و لامبورگینی کاری کرده که حتمأ تایرهای پهن در معرض دید باشند!

اینونسیبل یعنی شکستناپذیر
تفاوتهای اینونسیبل و اوتنتیکا
لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا در نمای عقب تفاوتهایی دارند. در حالیکه مدل کوپه به باله مجهز شده، مدل رودستر فاقد باله است و بهجای آن مهندسان دو تیغه نصب کردهاند. بد نیست بدانید این باله در اصل به سستو المنتو تعلق دارد. بهغیر از این، بهدلیل نبود سقف، در پشت محفظه کابین اوتنتیکا و درست همراستا با سر سرنشینان، دو المان مقاوم تعبیه شده؛ این المانها در صورت واژگونی از سرنشینان محافظت میکنند.
کابینی با کیفیت و آشنا
در داخل کابین، چیدمان کلی اجزای اینونسیبل و اوتنتیکا مشابه با سایر مدلهای V12 لامبورگینی است. برای هماهنگی بیشتر با نمای بیرونی، دریچههای سیستم تهویه ششضلعی هستند و با کمک فناوری چاپ سهبعدی تولید شدهاند. نمایشگر دیجیتال حاضر در پشت هر مدل، گرافیک اختصاصی خود را دارد، نکته عجیب اینکه خبری از نمایشگر مخصوص سیستم اینفوتینمنت در قسمت میانی داشبورد نیست. ناگفته نماند بخش اعظمی از کابین، جنسی از فیبرکربن و چرم دارد.
رنگ بدنه منحصر بفرد لامبورگینی اینونسیبل قرمز هفاوستوس (Rosso Efesto) نام دارد. این رنگ که از نام یکی از اساطیر یونانی برگرفته شده، در ترکیب با جلای خاص فیبرکربن، جلوه بسیار زیبایی به خودرو بخشیده است. کابین این مدل نیز مثل نمای بیرونی ترکیبی از رنگ مشکی و قرمز دارد و پوشش صندلیها از چرم و آلکانتارا است.
لامبورگینی رنگ اصلی بدنه رودستر اوتنتیکا را خاکستری تایتان نامیده است. این رنگ نیز در ترکیب با مشکی مات و رگههایی از رنگ زرد، اوتنتیکا را خودرویی فوقالعاده جذاب و دلربا نشان میدهد. چنین ترکیب رنگی در داخل کابین نیز مشاهده میشود.
«میتیا بورکرت» مدیر دپارتمان طراحی لامبورگینی در رابطه با طراحی خاص اینونسیبل و اوتنتیکا میگوید در خلق آنها از «روزهای حضور در پیست و محیط با اکتان بالای پیست» الهام گرفتهاند.
مشخصات فنی لامبورگینی اینونسیبل و اوتنتیکا
آوردههای جدید سنتآگاتاییها از شاسی فیبرکربنی مونوکوک بهره میبرند. قبل از این هم مدلهای تولید محدودی مثل وننو، سنتناریو، سیان FKP 37، اسنزا SCV12 و کانتاش LPI 800-4 بر مبنای این نوع شاسی تولید شدهاند.
نیروبخش لامبورگینی ایونسیبل و اوتنتیکا همان موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی است. این موتور که در قسمت میانی اتاق قرار دارد، 769 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. با این خروجی باید گفت دو محصول جدید لامبورگینی خروجی مشابهی با مدل Ultimae دارند. وظیفه انتقال قدرت به چرخها هم به گیربکس هفت سرعته ISR محول شده است. این گیربکس نیروی موتور را به سمت هر چهار چرخ هدایت میکند. بهلطف وجود سیستم Dynamic Steering لامبورگینی، هر چهار چرخ اینونسیبل و اوتنتیکا فرمانپذیر هستند.
خودروساز پرطرفدار ایتالیایی، محصولات جدید خود را «آخرین ادای احترام» به موتور V12 غیرهیبریدی توصیف میکند. این موتور در نسل بعدی تولیدات لامبورگینی، با سامانه هیبریدی ترکیب خواهد شد. گفتنی است این شرکت تایید کرده جانشین اونتادور در هفتههای پیش رو از راه میرسد. این سوپراتومبیل جدید اولین خودروی لامبورگینی با پیشرانه هیبریدی شارژی محسوب میشود، بههمین خاطر آغازگر فصلی تازه در تاریخ کمپانی خواهد بود.