تغییر دادن صفحات نتایج گوگل با استفاده از قابلیت اسکرول مداوم

با وجود این قابلیت جدید، دیگر نیازی نیست تا برای دریافت نتایج جستجو بیشتر، به صفحات بعدی مراجعه کرد و آنها کاملاً خودکار بارگذاری می‌شوند.

از زمان راه‌اندازی موتور جستجو گوگل در سال 1998، کاربران برای دریافت نتایج بیشتر مربوط به عبارت موردنظر خود، باید به صفحات بعدی جستجو مراجعه می‌کردند. مثال جالبی در این رابطه وجود دارد که می‌گوید شما می‌توانید هر چیزی را در صفحه دوم نتایج گوگل مخفی کنید و کسی آن را پیدا نخواهد کرد! اکنون، غول موتور جستجو در حال پیاده‌سازی یک ویژگی جدید برای کاربران است تا برای دریافت نتایج بیشتر به جابجایی در صفحات نیازی نداشته باشند و نتایج بیشتر جستجوی آنها با اسکرول نمایش داده شود.

گوگل از طریق حساب توییتر خود اعلام کرد که با وجود این ویژگی جدید، نتایج جستجو در دسکتاپ به جای تقسیم شدن به چندین صفحه، به صورت یک اسکرول ادامه دار نمایش داده می‌شود تا کاربران بتوانند ساده‌تر نتایج جستجو خود را مشاهده کنند. طبق ادامه توضیحات ارائه شده، غول موتور جستجو تا 6 صفحه از نتایج جستجو را به این روش نمایش خواهد داد و سپس گزینه «مشاهده بیشتر» برای نمایش نتایج بیشتر را به کاربران ارائه می‌کند.

نحوه نمایش نتایج جستجو گوگل

سال گذشته، ویژگی مشابهی در دسترس کاربران نسخه موبایل موتور جستجو گوگل قرار گرفته بود. گوگل در آن زمان گفته بود: «بیشتر افرادی که اطلاعات بیشتری می‌خواهند، تمایل دارند تا چهار صفحه از نتایج جستجو را مرور کنند.»

تغییر نحوه نمایش نتایج جستجو توسط گوگل، منعکس کننده فید اکثر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر است که در آنها، محتوای جدید به طور مداوم با اسکرول کردن صفحه بارگذاری می‌شود و کاربران هیچ نیازی به کلیک کردن یا ضربه زدن روی گزینه پست‌های بیشتر ندارند. در حالت مطلوب، این تغییر جستجو کاربران را سریع‌تر می‌کند و قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو را برای وب‌سایت کم اهمیت‌تر خواهد کرد.

گوگل می‌گوید که این تغییر ابتدا برای جستجوهای انگلیسی در ایالات متحده اعمال خواهد شد، اما کاملاً می‌توان انتظار داشت که در آینده بازارها و زبان‌های بیشتری نیز در طول زمان توسط آن پشتیبانی شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یونترنت
یونی گیفت
اکانت
فروشنده شو
تماس با ما