تاسیس استودیوی جدیدی برای ساخت بازی‌های جهان‌باز توسط سازندگان فورتزا هورایزن

برخی از اعضای کلیدی توسعه‌دهنده‌ی سری بازی فورتزا هورایزن شرکت مایکروسافت، استودیو پلی‌گراند گیمز (Playground Games) را ترک کرده‌اند و یک استودیو جدید به نام استودیو مارویک گیمز (Maverick Games) را به تأسیس رسانده‌اند که قصد دارد به توسعه‌ی بازی‌های تراز اول بپردازد.

این استودیو جدید که در شهر لیمینگتون اسپا کشور انگلستان واقع شده، توسط گروهی از اعضای سابق سازنده‌ی سری بازی فورتزا هورایزن و به رهبری کارگردان این سری یعنی مایک براون (Mike Brown) تأسیس شده است. مایک براون در این استودیو جدید وظیفه‌ی مدیریت استودیو و کارگردانی بازی را بر عهده خواهد داشت.

این استودیو اعلام کرده که بودجه قابل‌توجهی را به دست آورده و اولین بازی آن‌ها یک عنوان پریمیوم جهان‌باز جدید خواهد بود که برای کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی ساخته خواهد شد. هرچند، آن‌ها اعلام نکرده‌اند که آیا این بازی هم همانند سری فورتزا یک بازی مسابقه‌ای رانندگی خواهد بود یا آن‌ها قصد توسعه‌ی یک بازی کاملاً متفاوت را دارند. نکته‌ی مهم دیگر این است که با توجه به اینکه آن‌ها اشاره به دریافت بودجه‌ کرده‌اند، واضح است که شرکت دیگری سرمایه‌گذاری خاصی را روی این استودیو تازه‌تأسیس انجام داده است که البته در حال حاضر هویت آن شرکت مشخص نیست.

در این استودیو هاریندر سانگا (Harinder Sangha) به‌عنوان مدیر ارشد عملیاتی فعالیت می‌کند. او در گذشته یکی از مدیران شعبه‌ی لیمینگتون استودیو سومو دیجیتال بود. همچنین تهیه‌کننده‌ی اجرایی استودیو ماوریک هم تام بوچر (Tom Butcher) است که در گذشته یکی از تهیه‌کنندگان ارشد استودیو پلی‌گراند بوده است.

مت کراون (Matt Craven)، مدیر ارشد فناوری این استودیو، در گذشته مدیر فنی پلی‌گراند بوده است و گرت هاروود (Gareth Harwood)، مدیر محتوای استودیو، در گذشته مدیر فنی استودیوهای ایکس‌باکس بوده و فریزر استرچان (Fraser Strachan)، مدیر صوتی، همین نقش را در استودیو سازنده‌ی بازی فورتزا داشته است..

مدیر هنری سابق استودیو پلی‌گراند یعنی بِن پنروز (Ben Penrose) به‌عنوان مدیر هنری استودیو ماوریک فعالیت خواهد کرد. در حالی که الی مارشال (Elly Marshall)، مدیر سابق طراحی تجربه در الکترونیک آرتس، به‌عنوان مدیر رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری این استودیو فعالیت می‌کند.

مایک براون درباره‌ی این استودیو بیان می‌کند: «هدف ما این است که استودیو ماوریک گیمز به استودیویی تبدیل شود که مردم عاشق آن شوند. برای بازیکنان، ما در حال کار بر روی یک عنوان هیجان‌انگیز با کیفیت فوق‌العاده هستیم، و برای توسعه‌دهندگان، ما خانه‌ای می‌سازیم که در آن همه تشویق می‌شوند تا ریسک کنند، کنجکاو باشند، خلاق باشند، نوآور باشند، خودشان باشند، و بالاتر. همه – عضوی از استودیو ماوریک باشند.»

بازی فورتزا هورایزن ۵ در نوامبر سال ۲۰۲۱ عرضه شد و دومین افتتاحیه‌ی پرفروش تاریخ ایکس‌باکس را رقم زد و طبق گفته‌ی مایکروسافت این بازی توانست در هفته‌ی اول خود بیش از ۱۰ میلیون بازیکن را به خود جذب کند. مثل تمام بازی‌های انحصاری استودیوهای داخلی مایکروسافت، این بازی برای سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم‌پس هم منتشر شده است و توانست در کمتر از ۷ ماه به ۲۰ میلیون بازیکن برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قوانین دیدگاه