ارسال توریست ها به فضا با توجه به طرح Space Perspective
این کشتی با نام MS Voyager حدود 89 متر طول دارد و برای پرتاب و بازیابی کپسولهای فضایی این شرکت استفاده خواهد شد.
شرکت آمریکایی Space Perspective که قصد دارد تا سال 2024 مشتریان خود را به استراتوسفر ببرد، اعلام کرده که یک کشتی به نام MS Voyager را خریداری کرده تا آن را به «فضاپیماهای شناور» برای گردشگری فضایی خود تبدیل کند.
طبق گزارشهای منتشر شده، کشتی MS Voyager که نام خود را از مأموریت Voyager 1 ناسا به دست آورده، با قیمتی نامشخص از شرکت کشتیسازی Edison Chouest Offshore خریداری شده و 89 متر طول دارد. Space Perspective قصد دارد تا آن را برای پرتاب و بازیابی کپسولهای فضایی Spaceship Neptune خود شخصیسازی کند؛ کپسولهایی که صندلیهای آن با قیمت 125 هزار دلار فروخته خواهند شد.
«جین پوینتر»، بنیانگذار و یکی از مدیران عامل اسپیس پرسپکتیو در بیانیهای گفت:
«حذف مرزهای جغرافیایی برای پرتاب و فرود، مأموریت ما را برای دسترسی بیشتر به این تجربه دگرگونکننده برای جهان و بازار بینالمللی، بهگونهای ایمن، قابل اعتماد و با کمترین تأثیر بر سیاره ما، تسریع میکند.»
ویژگیهای کشتی فضایی MS Voyager
MS Voyager برای کاهش انتشار کربن خود از سوخت زیستی استفاده خواهد کرد. طبق گفته اسپیس پرسپکتیو، این پایگاه فضایی دریایی از دو طریق شرایط یک پرتاب ایدهآل را ایجاد میکند: با حرکت به سمت مناطق با آبوهوای خوب که امکان انجام عملیات سالانه در یک منطقه را فراهم میکند و با حرکت همراه با نسیم دریا، عملاً هیچ بادی در سراسر عرشه آن وجود ندارد.
این شرکت همچنین به مزایای دیگری نیز اشاره کرده است؛ از جمله آنها: به فرصتهای پرتاب بیشتر، قابلیتهای بیشتر برای پرتابهای شبانه یا روزانه و مقاصد انعطافپذیر برای مسافرانی که ممکن است نتوانند به یک سایت پرتاب زمینی پرواز کنند.
گردشگری فضایی بهعنوان یک صنعت در مراحل اولیه خود قرار دارد و اولین ارائهدهندگان آن مانند Blue Origin و Virgin Galactic با مشکلاتی مواجه شدهاند. هردو شرکت، برخلاف Space Perspective، مسافران را به ارتفاع بیش از 80 کیلومتری زمین میبرند که ناسا، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده و ارتش ایالات متحده آن را بهعنوان فضای خارج از جو طبقهبندی کردهاند.