جذب بیش از یک میلیون مخاطب پریمیوم در اپلیکیشن تلگرام در عرض شش ماه

«پاول دوروف» در کانال خود اعلام کرد که عرضه تلگرام پریمیوم یکی از موفق‌ترین نمونه‌های عرضه حق اشتراک برای یک شبکه اجتماعی بوده است.

سرویس تلگرام پریمیوم در کمتر از شش ماه پس از عرضه، تعداد مشترکان خود را به بیش از یک میلیون رساند. این پیام‌رسان که به‌طور کلی بیش از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، خرداد‌ماه به‌منظور افزایش درآمدزایی دست به عرضه این سرویس زد.

«پاول دوروف»، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام در پیامی در کانال شخصی خود اعلام کرد که این دستاورد یکی از موفق‌ترین نمونه‌های عرضه یک طرح اشتراک پریمیوم در تاریخ شبکه‌های اجتماعی بوده است. با این حال، او تأکید کرد که درآمد حاصل از فروش این اشتراک‌ها هنوز صرفاً بخش کوچکی از کل درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد. دوروف امیدوار است که سرویس پریمیوم در آینده بتواند حداقل به‌اندازه تبلیغات درآمد داشته باشد.

مدیرعامل تلگرام گفت اپلیکیشن آن‌ها در زمینه تبلیغات هم موفقیت چشمگیری داشته است. او یادآور شد که تبلیغات در این پیام‌رسان، برخلاف پیام‌رسان‌های دیگر، بدون ثبت اطلاعات خصوصی کاربران یعنی به‌صورت غیرهدفمند انجام می‌شود. به‌علاوه، این تبلیغات فقط در کانال‌ها به نمایش درمی‌آیند و در چت‌های خصوصی موجب آزار کاربران نمی‌شوند. دوروف مدعی است که موفقیت تبلیغات در این اپلیکیشن، آن‌ها را در مسیر پایداری اقتصادی قرار داده است.

تلگرام پریمیوم به رشد این پیام‌رسان کمک خواهد کرد

او در ادامه پست خود نوشت: «به‌لطف موفقیت روش‌های درآمدزایی، تلگرام می‌تواند هزینه سرورها، ترافیک و حقوق کارمندان خود را که برای طراحی ویژگی‌های جدید و پشتیبانی از ویژگی‌های فعلی ضروری است، تأمین کند. در شرایطی که برخی از دیگر اپلیکیشن‌ها کاربران خود را به‌عنوان ابزاری برای به حداکثر رساندن درآمدزایی در نظر می‌گیرند، ما از درآمدها به‌عنوان ابزاری برای ارزش‌افزایی برای کاربرانمان استفاده می‌کنیم.»

پاول دوروف همچنین وعده داد که این شرکت در حال کار روی قابلیت‌های درآمدزایی بیشتری است که می‌توانند به رشد اقتصادی تلگرام در سال 2023 کمک کنند. سرویس پریمیوم با قابلیت‌هایی مثل ارسال فایل‌های حداکثر 4 گیگابایتی، دانلود سریع‌تر و دسترسی به ایموجی‌های جدید، ماهانه مبلغ متفاوتی را از کاربران کشورهای مختلف دریافت می‌کند. قیمت این سرویس در آمریکا و بریتانیا 5 دلار و در بازارهای در حال توسعه مثل هند 2.2 دلار است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قوانین دیدگاه