از راه رسیدن سومین تحویل پلتفرم نیو کلاس بی ام و در شرکت باواریایی

زمانی که پلتفرم نیو کلاس بی ام و در سال ۲۰۲۵ عرضه شود، مملو از فناوری‌های جدید خواهد بود.

زمانی که پلتفرم نیو کلاس بی ام و در سال ۲۰۲۵ عرضه شود، مملو از فناوری‌های جدید خواهد بود. این خودروساز طی چندین ماه گذشته اطلاعات زیادی در مورد این معماری جدید منتشر کرده است و در نمایشگاه CES، بی ام و نمای داخلی خودروی نیو کلاس را به نمایش گذاشت. معرفی این خودرو در واقع سومین تحول بی ام و در طول تاریخ حیات یکصد ساله این کمپانی به حساب می آید و جهش کامل این خودروساز به سمت تولید خودروهای تمام برقی محسوب می‌شود.

در این رویداد، این خودروساز نسل جدیدی از نمایشگرهای هدآپ را به نمایش گذاشت. این نمایشگر عریض کل عرض شیشه جلو را در بر می‌گیرد. زمانی که بی ام و برای اولین بار آن را در کانسپت i Vision Dee به نمایش گذاشت، کابین فاقد صفحه نمایش بود. اکنون بی ام و تصویری را منتشر کرده است که یک نمایشگر باریک و عریض را در پایین شیشه جلو نشان می‌دهد. این نمایشگرها در قالب پلتفرم نیو کلاس بی ام و پدیدار خواهند شد.

الیور زیپسه، مدیرعامل بی ام و، معتقد است که تا چند سال آینده صفحه نمایش‌های بزرگ در کنسول مرکزی از خودروها حذف خواهند شد. او می‌گوید این نمایشگرها باعث حواس‌پرتی راننده می‌شوند و مقررات دولتی می‌تواند خودروسازان را مجبور به حذف آن‌ها کند. امروزه خودروسازان صفحه نمایش‌های بزرگ‌تری را در خودروها نصب می‌کنند که شامل امکانات سرگرمی مانند استریم فیلم و بازی‌های ابری می‌شوند.

پلتفرم نیو کلاس بی ام و برای توسعه سری 3 استفاده خواهد شد

کانسپت i Vision Dee پیش‌نمایش پلتفرم نیو کلاس بی ام و است و انتظار داریم تا اواخر سال جاری میلادی اطلاعات بیشتری درباره این خودروی برقی منتشر شود. بی ام و هم اکنون در حال توسعه این پلتفرم است و می‌دانیم که قصد عرضه مدل‌های اندازه متوسط با این معماری را دارد، بنابراین انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۵ شاهد عرضه محصولاتی مانند بی ام و سری ۳ یا X3 با پلتفرم Neue Klasse باشیم. این خودروساز همچنین در حال کار بر روی یک مدل برقی پرفورمنس با پیشرانه چهارموتوره است.

محدوده پیمایش مدل‌های ساخته شده براساس پلتفرم نیو کلاس بی ام و بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر نخواهد بود و این خودروساز وعده داده است که با هر دقیقه شارژ ۴۸ کیلومتر به محدوده پیمایش اضافه می‌شود. تولید این پلتفرم جدید از سال ۲۰۲۵ در مجارستان آغاز می‌شود و سپس بی ام و ساخت آن را در آلمان آغاز می‌کند. کارخانه کارولینای جنوبی تولید آن را از پایان دهه آغاز خواهد کرد که حداقل تا آن زمان شش شاسی بلند برقی با پلتفرم جدید از خط مونتاژ خارج خواهند شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قوانین دیدگاه